Happy pt. 2 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Fleur Zuylen - WaarBenJij.nu Happy pt. 2 - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Fleur Zuylen - WaarBenJij.nu

Happy pt. 2

Door: fleurvanzuylen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

19 September 2011 | Verenigde Staten, Burlington

Sorry voor het wachten, maar hier is dan eindelijk deel 2!
Waar was ik ook alweer...
Oh ja Yoga! Vanavond weer een sessie en heb ondertussen mn eigen yoga mat gekocht (roze). Moet alleen nog even een yoga broek hebben. Ik laat na afloop wel even weten hoe het ging (op facebook). Verder ga ik 2 á 3 keer naar de gym (fitness zaal), goed he?
Oké laten we beginnen bij het afgelopen weekend.
Dit weekend was weer totally awesome, de mensen hier zijn echt allemaal even aardig en ook wel een beetje gestoord hoor. Het voelt in het weekend een beetje als een jongeren dorp waarin iedereen helemaal uit zn dak gaat! Ik zal proberen om een beetje te omschrijven hoe het hier gaat in het weekend. Als je(ik niet, iemand van 21+) hier een fles drank koopt dan is dat niet zoals in Nederland, nee, dat is dan ook meteen 3 keer zo groot. Dus die kan niet in een keer op en staat nog steeds half vol in de kast (als hij wel leeg is aan het eind van het weekend, voel je je als een aangereden tuinhek denk ik...). Verder hebben ze hier ook bier en een soort smirnoff ice.
Het beroemde drankspelletje heet 'beerpong' waarbij er 2 teams zijn, 2 pingpongballetjes, een tafel en op die tafel aan beide kanten 10 glazen. Het het gaat er dan om wie er als eerst alle glazen heeft weggespeeld, dat doe je door het pingpongballetje in het glas te gooien. Er zijn verder geen regels. De avond begint rond een uurtje of 9 met z'n allen gezellig wat drankjes drinken en daarna richting de "townhouses". Waar iedereen altijd heen gaat om te party'en aangezien daar iedereen van 21+ woont en dus weinig controle is. De mensen die daar wonen hebben hun huis letterlijk omgebouwd tot een ware discotheek, compleet met discolichten, muziek en mooie mannen! Haha! Maar maak je geen zorgen, ik ga niet zo erg los als iedereen hier qua drank aangezien ik geen zin heb om het land uitgezet te worden en als au pair naar Frankrijk te moeten (heeft mama me voor gewaarschuwd)... En zondag is huiswerk dag, aangezien het leven niet alleen uit feesten bestaat en er ook gestudeerd moet worden.
Ik heb 4 vakken. Twee zijn op de Engelse taal gericht (speciaal ontworpen voor AEP 2 students). 'College Writing' and 'English Literature'. Ja, jullie lezen het goed: Literatuur... wat staat voor: boeken LEZEN. En helaas hebben ze hier nog nooit gehoord van scholieren.com... Maar het is niet erg, want de leraar is leuk en de boeken die we moeten lezen zijn niet te lastig. En bij College Writing leer je hoe je verslagen essay's en brieven schrijft op een hoog niveau. De andere twee vakken die ik volg en die ik zelf heb uitgekozen zijn Business Communications en Multimedia Computing. Business Communications is een beetje hetzelfde als M&O, maar dan zonder rekenen en meer gericht op de communicatie en organisatie in een bedrijf. Multimedia Computing is hetzelfde als Informatica (denk ik). Tot nu toe gaat alles goed en kan ik het wel bijhouden, alleen ik doe er wel 2 keer zo lang over om iets te lezen dan een niet-internationale student, maar ik ga er vanuit dat dat op lange termijn wel beter zal gaan.
Morgen ben ik hier precies een maand! En ik geloof dat ik nog nooi zo lang ergens ben geweest zonder papa, mama en sophie... Maar het gaat echt super goed met me en ik ben helemaal gelukkig! Er zijn natuurlijk veel momenten waarop ik jullie mis (eigenlijk wel elke dag), maar dan denk ik altijd aan het feit dat ik jullie over een aantal weekjes alweer zie (papa, mama en Sophie komen in de herfstvakantie naar mij toe). Klinkt heel gek wat ik nu ga zeggen, maar een week geleden was de herdenking van de aanslagen op het WTC en dan besef je dat er ook mensen zijn die hun familie lid of vriend voor de rest van hun leven moeten missen. Vorig jaar zijn we ook in Amerika geweest en ik kan me nog goed herinneren dat we naar de plek gingen waar vroeger het WTC stond en dat we toen ook het museum/herdenkingscentrum gingen bekijken. En dat heeft echt heel veel indruk op me gemaakt. Deze gebeurtenis was inderdaad 'something that changed the world forever'... Maar ook iets waar men van heeft geleerd en dan vind ik het heel knap dat ze hier zeggen: forgive, but never forget.

Even een ander onderwerp, voordat jullie je ongelukkig gaan voelen door mijn verhaal: de mode.
De tassen die ze hier hebben zijn ook weer heel anders. In Nederland heeft ieder meisje een 'cowboys bag' of iets in die richting en de jongens een eastpack of iets wat daar op lijkt. Hier, dames en heren, loopt iedereen met een enorme backpack, wat mij zeer doet denken aan de brugklas tijd... Toen de mensen uit de bovenbouw zich afvroegen: tas waar ga je met die brugger naartoe? Maar natuurlijk wel veel beter voor je rug aangezien het gewicht wordt verdeeld en niet op een plek is (weer wat geleerd). Ik denk dat ik die ook maar eens ga aanschaffen. Daarnaast is de Abercrombie&Fitch en Hollister hier niet zo populair als in Nederland, de Amerikanen zien het meer als een soort America Today of Zara. En tot slot dragen veel mensen hier slippers of sandalen, heel af en toe lopen ze gewoon op blote voeten... (Het maakt dus ook niet uit of je uit gaat op je sloffen, wat ik het afgelopen weekend gedaan heb, haha!).

Lieve mensen ik ben blij dat ik jullie op de hoogte kan houden en dat jullie weer wat meer weten over mijn bezigheden en belevenissen in Amerika! Ik ga snel weer wat schrijven(lees over een paar weken, of eerder), weet nog niet precies wanneer. Maar ik moet nu helaas gaan, omdat mijn les zo begint...

Bye Bye!

  • 19 September 2011 - 17:49

    Lisette:

    Wat klinkt dit allemaal super Fleur! Als ik het allemaal lees dan hoor ik het je zeggen! het skypen zaterdag is helaas nog niet gelukt maar wij gaan je deze week vangen! Over 3,5 week zijn pap, mam en sop er al. wat zal je je verheugen! wij zullen wat leuks voor je meegeven! mail je snel, kus tante Setxx

  • 19 September 2011 - 17:50

    Mama:

    je kan ook nog journalist worden..........verheug me al weer op je volgende verhaal! XXX Mama

  • 19 September 2011 - 19:00

    Opi:

    Wat heb jij in één maand veel meegemaakt! En je verhaalt 't allemaal zo leuk. Heel goed, dat je English literature hebt en aan 'college writing' heb je later echt iets.
    Hier vandaag opwinding: een brandje in de bijkeuken. Gelukkig was Omi er snel bij en samen met Kees, de tuinman en een brandblusser kregen ze de fik snel onder controle. Maar wat een rotzooi , alles in de bijkeuken is zwart. Morgen komt een schoonmaakbedrijf. Veel dank dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Liefs Omi en Opi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Burlington

Amerika

Recente Reisverslagen:

18 November 2011

What's up? (geen spam)

23 Oktober 2011

Amuricah Mutherf*****!

19 September 2011

Happy pt. 2

16 September 2011

Happy pt. 1

26 Augustus 2011

First days at St. Mike's
Fleur

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 8462

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 10 Juni 2012

Amerika

Landen bezocht: