First days at St. Mike's - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Fleur Zuylen - WaarBenJij.nu First days at St. Mike's - Reisverslag uit Burlington, Verenigde Staten van Fleur Zuylen - WaarBenJij.nu

First days at St. Mike's

Door: fleurvanzuylen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Burlington

Dag lieve mensen,

Hoe is het leven in Nederland? Dat vraag ik me nu af, maar jullie willen zeker weten hoe het is in Amerika! Nou, ik kan jullie vertellen! Het is hier super!

Ik had nog niet eerder de tijd om een verhaal te schrijven, omdat ik hier zoveel moest regelen (bank account, telefoon, spullen voor in mn nieuwe kamer etc.)! Maar het is me allemaal gelukt, dankzij mama! Zonder haar was het me nooit gelukt. Mama is gisteren vertrokken en dat was toch wel even zwaar.

Mijn avontuur begon, zaterdag 20 september. 'S ochtends naar schiphol met papa, mama, Sophie en Roos. Heb de hele reis uit het raam gestaard naar de bomen en de nederlandse nummerplaten. Toen we aankwamen op schiphol stonden daar een paar lieve vriendinnetjes en familie. Afscheid nemen is altijd moeilijk, vind ik. Ik kreeg trouwens van iedereen brieven, fotoboekjes en verhalen. Het enige wat ik toen in het vliegtuig heb gelezen is de brief van Roos (heel mooi en speciaal voor mij) en het boek wat ik heb gekregen van de 'cherso groep'. De reis was echt lang, eerst naar londen, toen naar new york en vervolgens naar Burlington. Ik geloof dat we er 24 uur over hebben gedaan. Uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel (tegenover de college) en zijn meteen gaan slapen. Volgende dag en de dagen daarna tot woensdag zijn mama en ik alleen maar bezig geweest met dingen regelen, de omgeving verkennen, gezellig met zn tweeën naar de starbucks, uiteten en natuurlijk shoppen! In de hotelkamer konden we wel gezellig skypen met Sophie en Papa.

Gisteren was de eerste dag voor de AEP (advanced english program) students. Ik schrok wel een beetje, aangezien ik de enige was die uit Europa kwam. En de rest uit Azië... Er was wel nog een ander meisje uit Israël (geen europa). Uiteindelijk waren ze allemaal heel aardig en viel het best mee. De dag begon met een introductie van een lerares die ons een aantal dingen vertelde en daarna mochten we ons gaan voorstellen in het Engels. Vervolgens gingen we lunchen in de kantine, die overigens erg groot is en ook heel lekker (jammer genoeg, want ik moet 8 kilo afvallen)! En wat gebeurde er toen ik zitten (je raadt het al): ik gooide mn glas omver over mn bord en die van mijn buurvrouw... Een goed begin is het halve werk zeggen ze toch altijd??? Na de lunch kregen we een rondleiding over de college. Na de rondleiding zou mama weg gaan en dat gebeurde ook. Toen ze weg ging heb ik mn troost gezocht op de wc (die ik daar niet kon vinden) en ben daarna maar weer terug gegaan naar de groep. Als ik ergens niet van hou dan zijn het veranderingen. Helaas hoort het er allemaal bij...

Halverwege de middag gingen we met de bus naar Burlington downtown, het centrum. Daar ben ik al een paar keer met mama geweest en ik wist de weg al wel een beetje. Ze hebben daar ook de Macy's (soort van bijenkorf) met de Abercrombie (zonder abercrombie modellen, sorry Rosalie, het gaat me dus niet lukken om er een mee te nemen naar Nederland). En ze hebben daar ook veel andere leuke winkels inclusief de Starbucks!!! Vet chil! Vervolgens weer terug met de bus naar de college. En iedereen trok zich even terug in zijn of haar kamer om zich klaar te maken voor: the american bbq. Veel lekkerder dan in Nederland, behalve die van papa dan. Was ook heel gezellig en veel nieuwe mensen leren kennen.

Toen ik weer terug kwam op mn kamer, kreeg ik het weer even moeilijk omdat ik de brief en de kaart van mama las (in het donker, alleen... je snapt het). Ik was wel even toe aan wat leuks, gelukkig was er een nieuw programma punt wat heette: fun for all! En dat was zeker leuk. Iedereen was daarna gebroken en ging weer terug naar de kamer.

Volgende ochtend (vanochtend dus) werd ik best vroeg wakker dus ik had lekker alle tijd om te douchen en naar de kantine te gaan om te ontbijten.

Vandaag had iedereen de tijd om dingen te regelen en een beetje rond te kijken.

Mijn roommate is een Japanse, best aardig maar weet nu al dat ik nooit dikke vriendinnen met haar zal worden. En morgen komen er nog twee, die zijn wel Amerikaans.

De lessen beginnen maandag om 9 uur, dus dat is te doen in ieder geval later dan op het comenius. En dan heb ik maandag t/m donderdag les. Vrijdag ben ik vrij, dus ik heb lekker een lang weekend. Tot nu toe dan, want ik moet me nog inschrijven voor 1 extra vak.

Dat was alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt!

Als jullie trouwens een kaart, brief, drop, stroopwafels of bier willen sturen dan kan je dat doen naar:

Fleur van Zuylen
Box 4162
Saint Michael's College
One Winooski Park
Colchester, Vermont 05439
USA

En mijn telefoon nummer hier is: +18023556463

Love you all!

xxxxx



  • 27 Augustus 2011 - 07:16

    Lisette@grozo.nl:

    lieve fleur, wat gezellig om op de vroege zaterdagochtend wat van jou te lezen! Kee en Sop moesten om 7.30 al naar een toernooi! Wat een belevenissen! Je weet, ik houd ook niet van veranderingen (wil nog steeds dat de gulden terugkomt....) en kan mij zo goed indenken dat het allemaal even wennen is! maar je zal zien dat je over een week al helemaal gewend bent en als dan de eerste biertjes per post binnenkomen.....
    lieve schat, ik ga je mailen en wij gaan skypen! dikke kus, tante Set.

  • 27 Augustus 2011 - 15:44

    Jan:

    Hi Fleur - leuk om je ervaring te lezen, ik kom net terug uit Norton, Massachussetts, een paar uur rijden bij jou vandaan waar Flo zit. Het regent pijpenstelen in Loenen en het is 17C. De buitenlanders die bij Flo op college zitten zijn ook vooral chinezen / aziaten! Have fun and keep cool! Jan

  • 28 Augustus 2011 - 14:48

    Rolf Nijman:

    Hoi Fleur,

    Leuk al van je te horen!! Veel sterkte met de start. Gaat je vast helemaal lukken.
    Laten we elkaar blijven mailen/...

    Groetjes,
    je oud-docent/decaan/etc.
    Rolf Nijman

  • 29 Augustus 2011 - 09:03

    Myriam:

    Hi Fleur,

    maandagochtend en zo meteen mijn eerste afspraak op het Comenius met Gert. Ik ga hem assisteren bij zijn afdelingsleiderschap ( wat een lang woord).
    Het eerste wat ik vanochtend gedaan heb was mijn schoolmail openen ( er zitten altijd wel verrassingen in) en meteen jouw verslag gelezen. Zeker weten dat je het heel goed gaat doen.

    Deze zomer in 10 dagen naar Berlijn gefietst ( 940 km!) en was er op 13 augustus. bij de herdenking van 50 jaar muur. Erg indrukwekkend.
    Maar nu begint het schoolleven weer, word mentor van 5 H en ga ervan uit dat ik dit schooljaar er gewoon ben!!!

    Groetjes, houd je taai en ga vooral erg genieten!!!

    Myriam Steenman

  • 12 September 2011 - 21:16

    Mariëlle:

    Mutsie! Schrijf eens iets nieuws :)
    Ik mis je en we gaan snel skypen!
    Geniet schatje XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Burlington

Amerika

Recente Reisverslagen:

18 November 2011

What's up? (geen spam)

23 Oktober 2011

Amuricah Mutherf*****!

19 September 2011

Happy pt. 2

16 September 2011

Happy pt. 1

26 Augustus 2011

First days at St. Mike's
Fleur

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 8462

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 10 Juni 2012

Amerika

Landen bezocht: